sippiesikkema.reismee.nl

De eerste schoolweken

Hoi allemaal,

Hier dan eindelijk weer even een update vanuit Linz! Ik heb mijn eerste twee schoolweken overleefd! En hoe.. het is hier zeker heel anders dan in Nederland. Ik moet ontzettend veel doen voor iedere les. In totaal volg ik 9 lessen dus dat betekent dat ik me hier zeker niet hoef te vervelen, haha! Ook heb ik mijn eerste 2 EC's al binnen (nog 28 te gaan...), ik heb namelijk mijn Duitse intensieve cursus met een voldoende afgesloten!

Laughing
Ik ben blij dat school begonnen is maar het moet ook wel even weer wennen. Vooral omdat het erg veel is om in 1 keer te verwerken na een lange tijd niet naar school te zijn geweest. Gelukkig zijn mijn lessen wel erg interessant!

Het afgelopen weekend ben ik naar Praag geweest, het was een ontzettend leuk weekend. Praag is echt een fantastische stad! We hebben heel veel van de stad kunnen zien en ook het nachtleven kunnen ontdekken, ook dit was natuurlijk erg geslaagd! Ik was wel blij dat ik zondagavond weer in mijn 'eigen' bed lag.. omdat het hostel in Praag echt vre-se-lijk was! Maar goed dat hoort erbij (denk ik..).

Maandag begon de tweede schoolweek alweer en bij het vak 'International Business' kregen we onze eerste onverwachte toets (hoera, na een weekendje praag...

Frown
). We krijgen bij dit vak twee onverwachte toetsen & bij elke toets kun je 10 punten halen. In totaal kun je dus 20 punten halen, waarvan je er minimaal 10 moet halen.. anders zak je voor het vak. Gelukkig heb ik de toets goed gemaakt, ik heb 8 van de 10 punten gehaald! Verder had ik op dinsdag en woensdag nog lange lesdagen en toen was mijn tweede schoolweek ook alweer voorbij. Ik heb nu namelijk al weekend! En ik heb ontzettend naar dit weekend uitgekeken omdat Rienk morgenochtend om half 7 op het 'Hauptbahnhof' staat, heerlijk een weekendje samen genieten!

Last but not least wil ik weer iedereen heel erg bedanken voor alle mooie en lieve kaartjes! Ik begin jullie allemaal al wel wat te missen hoor & ben daarom erg blij dat ik over twee weken lekker mijn 'Osterferien' in Friesland kan doorbrengen!

Liefs,

Sippie

Reacties

Reacties

martha

Wer in hiel mooi ferhaal Sippie. Lekker geniete it weekend mei Rienk. En ast hjer wer efkes bist fiere we ome Catrinus en myn jierdei noch efkes sa at we ôfpraat hienen efkes bykletse.
Tot gauw leafs fan ús

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!